TANCERZE TEATRU

skład Teatru w sezonie 2018/2019
Magdalena Skowron
Tancerka, pedagog tańca. Edukację taneczną zaczęła w Prywatnej Szkole Baletowej w Gliwicach, a także w zespole tańca współczesnego Teatr Wyobraźni z Zabrza. Brała udział w międzynarodowym programie w Kibbutz Contemporary Dance Company w Izraelu. Tancerka Krakowskiego Teatru Tańca, współpracuje z EBB Junior Dance Company w Madrycie. Absolwentka specjalności pedagogika tańca na kierunku taniec AHE w Łodzi oraz Uniwersytetu Muzycznego Fryderyka Chopina w Warszawie na kierunku Choreografia i Teoria Tańca. Ukończyła Kurs Choreografii Scenicznej w Krakowie. Zrealizowała kilka autorskich projektów, m.in. etiudę pt. "Pusto Pełno Pusto", spektakl z Adeptami KTT pt. "Mój smutek ma przyczyny po prostu chemiczne", spektakl solowy "Więcej". Współpracowała między innymi z takimi choreografami jak: Eryk Makohon, Idan Cohen, Jean Philippe Dury, Marco Blazquez, Eyal Dadon, Iwona Olszowska, Maciej Florek, Jarosław Staniek i z reżyserką Agatą Dudą-Gracz. Swój warsztat szlifowała na wielu warsztatach w całej Europie, m.in. Summer School w Trinity Laban Conservatoire w Londynie czy Amsterdam Summer Intensive. Magdalena Skowron jest stałym pedagogiem grup Adeptów Krakowskiego Teatru Tańca oraz kursu tańca współczesnego Grupa START.
Można ją zobaczyć w spektaklach "Glamour", "MY|WY", "Estra i Andro" Krakowskiego Teatru Tańca oraz w spektaklu "Opera za trzy grosze" Teatru Variete w Krakowie.
Pamela Bosak
Tancerka,pedagog tańca. Zajmuje się także krytyką i teorią teatru i teatru tańca. Wyrosła z kieleckiego środowiska tanecznego. Przez pierwsze lata związana z formami disco. Aktualnie studentka teatrologii na Uniwersytecie Jagiellońskim. Regularnie publikuje recenzje i teksty krytyczne na portalach i w pismach teatralnych. Dyplomowana instruktorka tańca jazzowego, od roku związana z Krakowskim Teatrem Tańca. Pamela Bosak jest pedagogiem grup Adeptów Krakowskiego Teatru Tańca.
Można ją zobaczyć w spektaklu Magdaleny Skowron "Mój smutek ma przyczyny po prostu chemiczne" oraz w spektaklach Eryka Makohona "Glamour" i "MY|WY".
Angelika Mizińska
Od najmłodszych lat jest związana z szeroko pojętą aktywnością fizyczną.
Skończyła studia na Uniwersytecie Coventry w Wielkiej Brytanii, na kierunku Taniec i Performance. Podczas studiów uzyskała stypendium, które umożliwiło jej między innymi studia na Uniwersytecie Illinois w USA i uczestnictwo w projekcie artystycznym w Viljandi Culture Academy w Estonii. Jej doświadczenie wyrasta z improwizacji, CI, tańca współczesnego i somatycznej pracy z ciałem. Ciągle implementuje swoją praktykę innymi technikami ruchowymi, poszerza swoją wiedzę o sztuce tańca i performance. Jest certyfikowaną nauczycielką jogi.
Zainspirowana tworzeniem możliwości dla rozwoju sztuki, aktualnie kształci się na kierunku Zarządzanie kulturą i mediami na specjalności Kultura Współczesna na Uniwersytecie Jagielońskim w Krakowie.
Jest pedagogiem grup Adeptów (body conditionig). Można jązobaczyć w spektaklu "MY|WY" Eryka Makohona oraz "Mój smutek ma po prostu przyczyny chemiczne" Magdy Skowron.
Paweł Łyskawa
Tancerz i pedagog, lider Krakowskiego Teatru Tańca.
Absolwent Wydziału Teatru Tańca Państwowej Wyższej Szkoły Teatralnej w Krakowie oraz wiedzy o kulturze na Uniwersytecie Jagiellońskim. Współpracował z wieloma pedagogami, reżyserami i choreografami, między innymi Idanem Cohenem, Ole Melandem, Janem Peszkiem, Cezarym Tomaszewskim i Capellą Cracoviensis, Henrikiem Kaalundem, Jerzym Stuhrem, Waldemarem Raźniakiem, Jackiem Łumińskim, Anną Konjetzky, Ayrin Ersoz i innymi. Od dwunastu lat na stałe współpracuje z Erykiem Makohonem, w ramach Krakowskiego Teatru Tańca, który obecnie współtworzy, odpowiadając za organizację i projekty. Stypendysta Miasta Krakowa w 2018 roku.
Jako choreograf i asystent choreografa współpracował z Central Europe Dance Theatre, Academy of Performing Arts w Pradze, Capellą Cracoviensis (opera "Hipolit i Arycja", realizowana w ramach festiwalu Opera Rara") oraz z polskimi grupami i zespołami tanecznymi. Animator kultury, pomysłodawca i realizator cykli prezentacji tańca oraz projektów edukacyjnych. Obecnie kurator "Rollercoaster. Kolekcjonerzy wrażeń" - cyklu prezentacji tanecznych w Ośrodku Dokumentacji Sztuki Tadeusza Kantora Cricoteka. Pedagog grup Adeptów KTT oraz kursu tańca współczesnego Grupa START. Można go zobaczyć w spektaklach "Singulare tantum", "MY"WY" oraz "Estra i Andro" Krakowskiego Teatru Tańca oraz w spektaklu "Nieważkość" w Teatrze Nowym w Krakowie.

TANCERZE PROJEKTOWI

Monika Godek
Absolwentka Animacji Kultury na Uniwersytecie Jagiellońskim, Pomaturalnego Studium Kształcenia Animatorów Kultury o specjalności Taniec oraz Instruktorskiego Kursu Kwalifikacyjnego o specjalności Taniec Współczesny zatwierdzonego przez Ministerstwo Kultury i Dziedzictwa Narodowego. Regularnie uczestniczy w warsztatach tańca współczesnego, improwizacji, GaGa, warsztatach teatralnych i wielu pokrewnych - prowadzonych przez zawodowych pedagogów z Polski i zagranicy. Przez sześć lat czynnie związana z zespołem Scena Tańca Współczesnego Anity Podkowy-Brańki. Współpracowała z teatrem KTO w realizacji wydarzeń i działań ulicznych. Przez sześć lat cyklicznie programowała i koordynowała wydarzenia z udziałem zespołów tanecznych i teatrów tańca w ramach Sceny Tańca Współczesnego w Krakowie (Staromiejskie Centrum Kultury Młodzieży). Pracuje jako nauczyciel tańca - od 2005 roku prowadzi młodzieżowe grupy tańca współczesnego "agitatus". W funkcji wicedyrektora, zarządza Centrum Młodzieży w Krakowie (największym Młodzieżowym Domem Kultury w Małopolsce). Okazjonalnie sędziuje konkursy taneczne i prowadzi warsztaty tańca współczesnego dla dzieci, młodzieży i dorosłych. W latach 2008 - 2018 stała tancerka Krakowskiego Teatru Tańca (zagrała w jedenastu spektaklach Teatru). Spośród aktualnego repertuaru Teatru oglądać ją można w spektaklach "Estra i Andro" oraz "MY|WY".

Katarzyna Żminkowska - Szymańska
Z Krakowskim Teatrem Tańca współpracuje od 2008 roku. Pierwsze taneczne kroki stawiała w studio baletowym w Rzeszowie, pod okiem Leili Arifuliny. Posiada dyplom instruktorki tańca współczesnego (kurs MKiDN). Współpracowała z Iwoną Olszowską w ramach Eksperymentalnego Studia Tańca. Uczestniczyła w wielu szkoleniach i warsztatach tanecznych, z różnych technik.
Można ją zobaczyć w spektaklu "MY|WY" Krakowskiego Teatru Tańca.



Katarzyna Węglowska - Król
Z Krakowskim Teatrem Tańca współpracuje od 2009 roku. Z wykształcenia psycholog. Posiada dyplom instruktora tańca współczesnego, honorowany przez MKiDN. Po raz pierwszy z tańcem zetknęła się w jednym z zespołów w Nowym Sączu. Potem tańczyła jeszcze w Teatrze Tańca DF, by ostatecznie artystycznie osadzić się w Krakowskim Teatrze Tańca. Wielokrotna uczestniczka warsztatów tanecznych, organizowanych przez Ślaski Teatr Tańca w Bytomiu. Jako tancerka KTT brała udział w polsko - norweskim projekcie "Operacja Opera", prezentowanym między innymi w Operze Królewskiej w Oslo. Spośród najnowszego repertuaru Teatru oglądać ją można w spektaklu "MY|WY" Eryka Makohona.

Mateusz Ulczok
Ukończył studia licencjackie Politechniki Śląskiej na Wydziale Zarządzania Przedsiębiorstwem w Katowicach oraz Państwowe Policealne Studium Zawodowe Wokalno-Baletowe w Gliwicach. Jest absolwentem Wydziału Teatru Tańca w Bytomiu Akademii Sztuk Teatralnych im. Stanisława Wyspiańskiego w Krakowie. Zagrał w spektaklach dyplomowych "Bezdech" w choreografii Sylwii Hefczyńskiej-Lewandowskiej oraz "Bal manekinów" w reżyserii Jerzego Stuhra. Brał udział w spektaklu musicalowym "Jak ogień" w reżyserii Pawła Kontnego oraz spektaklach Gliwickiego Teatru Muzycznego. Współpracował m.in. z Jackiem Gallagherem, Anną Piotrowską, Sharon Reshef, Marlonem Solano, Evandro Pedroni, Shi Bo, Louis Frankehnhuis.
Od 2017 roku współpracuje z Krakowskim Teatrem Tańca, gdzie można go zobaczyć w spektaklach " My/Wy" oraz "Glamour" w reżyserii i choreografii Eryka Makohona.