Zapraszamy na premierowe pokazy spektakli rezydencyjnych, zrealizowanych w ramach programu Krakowskiego Teatru Tańca "Rollercoaster. Młodzi kreatorzy wrażeń". 

Już w najbliższy weekend, 23 października, o godzinie 18.30, będzie można zobaczyć spektakl "Na dwóch nogach/ back on feet, czyli anatomia relacyjności" Weroniki Pelczyńskiej i Magdy Fejdasz (zrealizowany we współpracy z fantastycznym zespołem artystów i artystek) oraz 22 października o godzinie 18.30 spektakl "STOPA/Y" Katarzyny Kuzki (spektakl przygotowany we współpracy z Marią Ożarowską, odpowiedzialną za dramaturgię).

Projekt zrealizowano przy wsparciu finansowym Województwa Małopolskiego

22 października, w sobotę, o 18:30,  "STOPY/A"
„STOPA/Y” to lekcja anatomii, badająca potencjał ruchowy stopy nagiej i obutej w pointę. Pięknie oszlifowany kawałek drewna pokryty satyną, który pozwala tancerce wznieść się na czubki palców, poniekąd wrastając w jej ciało, przypomina kantorowski bio-obiekt – przedmiot będący sztucznym przedłużeniem ciała.
 
Choreografia i wykonanie: Kasia Kuzka
Dramaturgia: Maria Magdalena Ożarowska
Konsultacje dramaturgiczne: Anna Róża Burzyńska, Paweł Łyskawa, Eryk Makohon
Muzyka: Hypereyess, Touch & Go
Kostium: Victoria Phoebe Gill
Wideo & edycja: Maria Magdalena Ożarowska, Grażka Ożarowska, Kasia Kuzka
Plakat: Miłosz Piekarski
Specjalne podziękowania dla Arsalana Isa, Mateusza Piekarskiego, Joana Horrach-Vidal
 
 
 23 października o 18:30  "Na dwóch nogach/ back on feet, czyli anatomia relacyjności".
To choreografia rozumiana jako akt konstruowania (non)sensów. Dwie tancerki, choreografki próbują ożywić sceniczny obiekt – gigantyczny garnitur. Kostium staje się przestrzenią i celem ich interakcji. Uwięzione we współpracy, budują ciało Olbrzymki. Ich działanie to ciągła rewizja anatomii, organizacja motoryki od podstaw i badanie zależności między ciałami, pojęciami, wielkościami. Widz tego spektaklu staje się świadkiem osobliwej wiwisekcji – performatywnej analizy sprawczości ciała. Tytuł odnosi się do związków frazeologicznych w języku polskim i angielskim: „stanąć na nogi (złapać równowagę)” oznacza dojść do siebie, odzyskać siły, a także pozbierać się, uniezależnić się.
Praca nad figurą Olbrzymki jest kontynuacją, rozpoczętego przez autorki w 2019 roku, kolektywnego badania idei siostrzeństwa w tańcu, choreografii i improwizacji kontaktowej.
 
Choreografia i wykonanie: Magda Fejdasz, Weronika Pelczyńska
Kostium: Monika Nyckowska
Światło: Klaudyna Schubert
Kompozycja i wykonanie: Natan Kryszk
Kompozycja i wykonanie nagrania: Aleksander Żurowski
Konsultacje dramaturgiczne: Patrycja Kowańska, Monika Szpunar
Konsultacje akrobatyczne: Jakub Odzioba
Poprawki krawieckie: Bożena Zaremba
Zdjęcia: Monika Stolarska
Specjalne podziękowania dla Centrum w Ruchu oraz Akademii Sztuk Teatralnych im. St. Wyspiańskiego w Krakowie.
 
Nową praktyką, towarzyszącą premierom spektakli rezydencyjnych w ramach "Rollercoastera" jest feedback mentorski.
Zaproszeni Goście - choreografowie/choreografki, kuratorki/kuratorzy, funkcjonujący w środowisku sztuk performatywnych, dzielą się z twórcami/twórczyniami premierowych spektakli feedbackiem. Spotkanie służy także wprowadzeniu spektakli w szerszy obieg i umożliwienie artystom i artystkom prezentację swoich prac na kolejnych festiwalach oraz wydarzeniach, promujących sztuki performatywne.
W tym roku zaproszenie do udziału w feedbacku mentorskim przyjęli Anna Królica, Edyta Kozak, Ryszard Kalinowski oraz Anna R. Burzyńska, Alicja Muller, Izabela Zawadzka, a także kuratorzy programu Eryk Makohon i Paweł Łyskawa.

 

Premiery spektakli rezydencyjnych - "Rollercoaster. Młodzi kreatorzy wrażeń"

20 października 2022
  1. pl
  2. en

WROĆ do aktualności

Follow us!